سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنزه کردن با روغن زیتون

برنزه کردن با روغن زیتون؛ روش صحیح آفتاب گرفتن با روغن زیتون!

برنزه کردن با روغن زیتون

در فصل تابستان و با درخشش پرقدرت نور خورشید، حمام آفتاب بسیار طرفدار پیدا می‌کند. البته باید گفت که علاقه‌مندان به آفتاب گرفتن، به‌طور معمول و در طول سال از انجام آن استقبال می‌کنند. در بین وسایل این افراد همیشه محصولات مراقبتی و روغن‌های مختلف برنزه‌کننده وجود دارد. خیلی از آن‌ها نیز به آفتاب گرفتن و برنزه کردن با روغن زیتون برای رسیدن به رنگ پوست دلخواه خود می‌پردازند. این می‌تواند انتخاب خوبی باشد چراکه روغن زیتون یک ماده طبیعی شناخته شده برای مراقبت از مو و پوست است.

 

روغن زیتون به لطف اسیدهای چرب تک غیراشباع خود، در نفوذ به ساقه موهای آسیب‌دیده و حفظ رطوبت آن عالی است. این روغن همچنین به‌عنوان یک مسدودکننده روی پوست عمل می‌کند، به این معنی که وقتی روی لوسیون معمولی شما قرار می‌گیرد، پوست را پوشانده و رطوبت را حفظ می‌کند. اما پاسخ به این سوال که “آیا روغن زیتون به برنزه شدن شما کمک می کند؟” کمی پیچیده است. برای رسیدن به پاسخ درست به‌منظور استفاده صحیح از این روغن طبیعی ادامه مطلب را دنبال کنید.

بهترین روش برای برنزه کردن بدن بدون ایجاد حساسیت پوستی و ماندگاریه طولانی استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

با خرید بهترین برنزه کننده تا 4 ماه برنزه ای خوشرنگ دارید.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، فلورسان با ترکیبی که دارد تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید

به علت داشتن فیکساتورها در این اسپری برنزه کننده به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا 4 ماه ثابت است و می توانید با استفاده از این لوسیون سولار خاص طراوت و جذابیت پوست خود را همزمان حفظ کنید کرم سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

آفتاب گرفتن و برنزه کردن با روغن زیتون

دکتر دبرا جالیمن، متخصص پوست در نیویورک، گفته است که روغن ضریب شکست پوست شما را کاهش می‌دهد، به این معنی که استفاده از انواع روغن‌ها اساسا به پوست شما اجازه می‌دهد نور را از زوایای بیشتری بپذیرد. همچنین به گفته جان وایت، مدیر ارشد پزشکی WebMD، استفاده از روغن‌ها در برنزه کردن، کمک می‌کند تا اشعه ماوراء‌بنفش خورشید بیشتر به پوست شما نفوذ کند، به این شکل تولید ملانین سلول‌های پوست سرعت یافته و شما را به رنگ پوست موردعلاقه خود نزدیک می‌کند.


روغن زیتون به لطف اسیدهای چرب تک غیراشباع خود، در نفوذ به ساقه موهای آسیب‌دیده و حفظ رطوبت آن عالی است.

آفتاب گرفتن و برنزه کردن با روغن زیتون نیز به دلیل طبیعی بودن آن بسیار طرفدار دارد. برای برنزه کردن پوست خود با استفاده از روغن زیتون ممکن است با سوالاتی مواجه شوید که در ادامه با برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

آیا می‌توان از روغن زیتون زیر ضد آفتاب استفاده کرد؟

با توجه به این واقعیت که روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان‌های محافظ پوست است، ممکن است تعجب کنید که آیا در ترکیب با ضدآفتاب می‌توان از آن برای محافظت از پوست در برابر آسیب‌های خورشید استفاده کرد یا خیر. پاسخ این است که به نوع ضدآفتابی که استفاده می‌کنید بستگی دارد. به این دلیل که ضدآفتاب‌هایی مبتنی بر موادشیمیایی حاوی ترکیباتی مانند آووبنزون، هموسالات، اکتیسالات و اکتوکریلن هستند که برای موثربودن باید به‌طور کامل جذب پوست شما شوند.

استفاده زیاد از روغن زیتون، لایه‌ای بر روی پوست شما ایجاد می‌کند که مانع از نفوذ این موادشیمیایی و تاثیرات آن‌ها می‌شود. با این حال، آفتاب گرفتن با روغن زیتون قبل از استفاده از ضدآفتاب بر پایه موادمعدنی ممکن است مشکلی نداشته باشد. به این دلیل که ضدآفتاب‌های حاوی موادمعدنی نیازی به جذب ندارند. آنها حاوی موادی مانند اکسیدروی و دی‌اکسید تیتانیوم هستند که روی پوست شما قرار می‌گیرند و اشعه‌های خورشید را منحرف و دفع می‌کنند.

استفاده از روغن زیتون در رسیدن به برنزه‌ی مصنوعی موثر است؟

شما در واقع می‌توانید از روغن زیتون و تفاله قهوه استفاده کنید تا درخشندگی ملایم و بدون آسیب پوستی داشته باشید. توصیه می‌شود در کنار آفتاب گرفتن و برنزه کردن با روغن زیتون، این روش را نیز امتحان کنید. برای رسیدن به برنزه مصنوعی با روغن زیتون مراحل ذکر شده را انجام دهید:

  • یک فنجان تفاله قهوه تازه یا استفاده‌شده را با یک فنجان روغن زیتون طبیعی در یک کاسه ترکیب کنید.
  • مخلوط  را به مدت 5 تا 10 دقیقه در ظرف بگذارید.
  • زیر دوش بایستید و لباس‌هایتان را بیرون آورده و مخلوط قهوه و روغن زیتون را به‌آرامی برای چند دقیقه روی پوستتان بمالید.
  • برای جلوگیری از لک‌شدن کف دست از دستکش پلاستیکی استفاده کنید.
  • مخلوط را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست خود قرار داده سپس با آب گرم بشویید.
  • این کار را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید تا درخشش لطیف برنزی و پوستی صاف ابریشمی داشته باشید.

اگر به دنبال داشتن آرایشی جذاب بر روی لب ها با ماندگاریه طولانی هستید توصیه ما به شما، رژ لب میبلین آمریکا می باشد.

خرید بهترین رژ لب اصل برای داشتن رژ لب با ماندگاریه طولانی
رژ لب میبلین

رژلب اصل میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و آرایش لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب بدون سرب میبیلین، فاقد هر گونه مواد شیمیایی می باشد.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شدن با انواع ویتامین ها می باشد.

این رژ لب مات میبلین، دارای بافتی نرم و لطیف است، به‌خوبی روی لب می‌نشیند و سراسر لب‌ها را پوشش می‌دهد.

نحوه استفاده صحیح از روغن زیتون در روتین مراقبت از پوست پس از آفتاب

حتی اگر قصد آفتاب گرفتن و برنزه کردن با روغن زیتون را ندارید، استفاده از این روغن پس از گذراندن مدت زمانی در آفتاب بسیار توصیه می‌شود. برخی از متخصصان معتقدند که آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب آن ممکن است به مبارزه با قرمزی پوست، آفتاب‌سوختگی، خشکی و سایر علائم تحریک کمک کند. تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که استفاده از روغن زیتون پس از قرارگرفتن در معرض نور خورشید ممکن است از برخی از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد که منجر به سرطان پوست می‌شود نیز جلوگیری کند.

در این مطالعه، محققان روغن زیتون را روی پوست موش‌ها پس از قرارگرفتن در معرض اشعه ماوراء‌بنفش استفاده کردند. درموش‌هایی که روی پوست آن‌ها از روغن زیتون استفاده شده بود رشد تومور به‌میزان قابل‌توجهی کمتر از موش‌هایی بود که هیچ چیزی روی پوستشان نبود. اگر کمی بیش از حد در معرض آفتاب قرار می‌گیرید، سعی کنید روغن زیتون با کیفیت بالا را با مرطوب کننده معمولی خود ترکیب کنید تا آنتی‌اکسیدان تسکین‌دهنده‌ای را تقویت کنید.