سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فلفل برای کاهش وزن

بررسی تاثیر فلفل در کاهش وزن

فلفل قرمز یک گیاه طبیعی است و بر اساس مطالعات محققین این ماده دارای خواص بسیاری در کاهش وزن می باشد و وجود آن در رژیم غذایی اشتهای افراد رو کم کرده و سوخت و ساز بدن را افزایش می ده و کمک به سوختن کالری بیشتر می کنه. بنابراین بررسی کمک فلفل به کاهش وزن برای اون دسته از عزیزانی که اضافه وزن دارند جذابیت خاصی داره، در ادامه در مورد مزایای بالقوه سلامتی کایین موجود در فلفل بیشتر خواهیم پرداخت.

کمک فلفل به کاهش وزن از دیدگاه محققان

مهم ترین ماده اصلی فعال در فلفل کایین، کاپسایسین می باشد که این ماده کماکان در انواع فلفل های دیگر نیز یافت می شود. محققین بر این باورند که کاپسایسین یک ماده شیمیایی ترموژنیک است که قادر اشتهای فرد مصرف کننده رو کم کنه و سرعت متابولیسم در بدن را افزایش دهد.

کمک فلفل به کاهش وزن و تمایل کمتر به غذا

در سال 2014 یک تحقیق نشون داد افرادی که در هر وعده غذایی از فلفل قرمز مصرف می کنند احساس سیری بیشتری دارند و میل اونها به غذا خوردن بسیار کمتر از سایرین می باشد. پس اضافه کردن این ماده به رژیم غذایی می تونه اشتهای شما رو سرکوب کنه و این اتفاق منتهی به دریافت کمتر کالری می شود و در نتیجه از دست دادن وزن بیشتر!

این مطالعه تحت نظارت 15 دانشمند بود و برای رسیدن به قطعیت نیازمند تایید بیشتر این یافته ها هستیم.

بهترین راهکار برای لاغری فوری بدون نیاز به رژیم غذایی استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

 خرید بهترین ژل لاغری برای لاغری فوری و سفت شدن بدن

این کرم لاغری جریان خون را در ناحیه اعمال شده بهبود می‌بخشد و در نهایت باعث ایجاد عضلات لاغر و سفت می‌شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در این ژل لاغری شکم و پهلو، پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

ترکیبی از ترکیبات گیاهان طبیعی،  این کرم را به عنوان یک درمان موثر و موفق برای درمان سلولیت مهیا کرده است و از این جهت کرم ضد سلولیت نیز بوده و برای درمان فوری سلولیت قابل استفاده می باشد.

افزایش دهنده متابولیسم بدن

یک تحقیق در سال 2003 انجام شد و نشون داد زنانی که فلفل تازه قرمز مصرف می کنند، میزان متابولیسم اونها نیم ساعت بعد از صرف غذا افزایش پیدا می کنه. دقت داشته باشید افزایش متابولیسم بدن از اون جهت اهمیت داره که موجب می شه بدن با سرعت بیشتری مواد غذایی و نوشیدنی ها رو به انرژی تبدیل می کنه و در اینصورت زمان کمتری برای دخیره چربی ها باقی می مونه و مواد مغذی سریعا تبدیل به انرژی می شوند.

در سال 2010 داشنمندان دریافتند، یک ماده مشابه کاسپایسین به نام دی هیدروکپساید در فلفل های چیلی وجود داره که دقیقا عملکردی مشابه ماده موجود در فلفل قرمز داره، بنابراین افرادی که مکمل این ماده را برای یکماه مصرف کردند، میزان متابولیسم بدنشون افزایش یافته و در حدود 50 کالری در طی روز بیشتر سوزاندند.

سوزاندن کالری بیشتر

به نظر می رسد فلفل قرمز علاوه بر افزایش متابولیسم به دلیل تندی که داره کمک به کالری سوزی می کنه، زمانیکه شما فلفل تند می خورید درجه حرارت بدنتون بالا می ره، در این شرایط بدن به طور اتوماتیک وار به حالت خنک کننده تبدیل می شه و این فعل و انفعالات موجب کالری سوزی بیشتر می شود. یک مطالعه اذعان داره افرادیکه فلفل تند دوست ندارند می توانند از انواع کپسول های کایین استفاده کنند.

البته این اندیشه هم وجود داره که با مروز زمان بدن به این تندی عادت می کنه و در مقابل کالری سوزی و کاهش وزن مقاومت از خودش نشون می ده.

مزایای سلامتی فلفل کایین برای سلامت عمومی بدن

فلفل کایین برای بهبود سلامت عمومی بدن کمک کننده است. همچنین مشخص شده است که فلفل کایین سبب مهار زخم در موش های صحرایی شد.

در دیگر مطالعات نشون داده شد که کاپسایسین دارای خواص ضد التهابی و گاستروپاتیک می باشد. محققان این مکمل رو بر روی 198 نفر انسان سالم و همینطور 178 نفر انسانی که دارای مشکلات گوارشی هستند امتحان کردند. که در هر دو گروه شاهد تجربیات مثبتی مبنی بر بهبود وضعیت گوارشی بودند.

در عین حال این مطالعات بر روی موش های صحرایی هم انجام پدیرفت و مشخص شد این ماده تاثیرات مثبتی بر روی عروق نیز داره. در نتیجه ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت و یا چاقی مفرط نیز بی تاثیر نباشد و مزایایی داشته باشد. همچنین خطر ابتلا به سکته مغزی و فشار خون را کاهش می دهد.

نحوه اضافه کردن فلفل کایین به رژیم غذایی

شما می تونید به چندین راه مختلف فلفل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، بعنوان مثال به هنگام پخت غذاهای مختلف، اما مصرف هر روز آن برای برخی ها ممکنه مشکل ساز باشه! همچنین فلفل را در آب، آب میوه ها و پروتئین نیز می توانید مخلوط کنید. حدود 28 گرم فلفل تازه و یا 1 گرم فلفل خشک نیز همان مزایای سلامتی را نیز دارا می باشد.

یک راه دیگه برای مصرف فلفل اینه که یک قاشق چایخوری فلفل را در یک فنجان آب ترکیب کنید و چند مرتبه در روز یک قاشق چایخوری از این ترکیب را بخورید.

اگر عادت به فلفل خوردن ندارید ممکنه چشمهاتون و یا گلو و بینی شما تحریک بشه، پس برای شروع با دوز کم و در ادامه مقدار مصرف را افزایش دهید.

چه کسانی نباید فلفل قرمز بخورند؟

فلفل کایین موجود در مکمل ها ممکنه برای هر کسی امن نباشه، بنابراین اگر هر یک از شرایط زیرا دارا هستید، فلفل کایین را مصرف نکنید:

  • اگر تو برنامتون یک جراحی دارید
  • اگر داروی تئوفیلین مصرف می کنید
  • اگر داروی فشار خون مصرف می کنید
  • اگر داروهای انعقاد خون مصرف می کنید
  • اگر در دوران بارداری و یا شیردهی هستید

ضمنا از مصرف فلفل کایین در دوزهای زیاد و یا به مدت طولانی اجتناب کنید و از دادن فلفل به کودکان نیز خودداری کنید. برای شروع ابتدا از دوزهای پایین فلفل استفاده کنید چون ممکنه برای معده و یا پوست ایجاد التهاب و سوزش کنه.

رژیم غذایی سالم و ورزش کردن

کمک فلفل به کاهش وزن امریست اجتناب ناپذیر، اما داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش کردن بهترین ابزار برای مدیریت کاهش وزن در درازمدت می باشد.

تمرکز خودتون رو بر یک رژیم غذایی متعادل بگذارید:

پروتئین، میوه جات، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و چربی های گیاهی مواردی هستند که برای کاهش وزن ضروری اند و تنها کمک فلفل به کاهش وزن نیز مورد نظر نمی باشد.

همچنین یک سری تمرینات ساده را انتخاب کنید تا در طی روز انجام دهید. حتی اگر  در تنگنای زمان هستید کمی ورزش کنید به عبارتی ورزش کردن کم، اما هر روز بهتر از ورزش نکردن روزانه و یا ورزش کردن در یه سری روزهای خاص می باشد.

بهترین راهکار برای درمان کوچکی سینه بدون جراحی و عوارض جانبی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا می باشد.

با خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه در مدت زمان یک هفته کوچکی و شلی سینه ها را درمان کنید.

کرم‌ حجم دهنده سینه میبلین، مستقیماً روی سینه‌ها اعمال می‌شوند و دارای ترکیباتی خاص و کاملا ارگانیک بوده که هدفشان تقلید از هورمون طبیعی استروژن به منظور تحریک سینه‌ها برای رشد و بزرگ کردن سینه ها است. 

لوسیون حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

بنابراین اگر به دنبال راه هایی برای رشد سینه های خود و حجم دهی به آن ها به طور طبیعی هستید، ماساژ سینه با کرم بزرگ کننده سینه یکی از بهترین راه های طبیعی برای بزرگ کردن سریع سینه ها است.

این کرم حجم دهنده باسن، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

در اینجا چند راه برای اضافه کردن تمرین به برنامه روزانه شما گفته شده:

  • در حالیکه زیر دوش هستید و یا مسواک می زندیید، چند عدد اسکوات انجام دهید.
  • هر هفته یک تمرین رو انجام دهید تا دچار دلزدگی نشوید.
  • برای افزایش خلاقیت به کلاس های گروهی بپوندید.
  • ترکیبی از تمرینات هوازی و قدرتی را انجام دهید.
  • کمی دورتر از مقصد پارک کرده و پیاده بروید.
  • در صورت امکان از پله ها بالا و پایین روید.

ورزش کردن موجب کالری سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن می شه و سیستم بدنی را بسیار کارآمد می کنه. عضلات باریکی که بر اساس ورزش کردن ساخته می شود، حتی تو زمان هایی که شما غیر فعال هستید هم چربی سوزی می کنن، در حالت کلی ورزش کردن حال افراد رو به لحاظ جسمی و روحی در وضعیت ایده آلی حفظ می کنه.

کلام پایانی:

دقت داشته باشید تنها کمک فلفل به کاهش وزن موجب لاغری نمی شود، اما بعنوان یک گزینه سالم در برنامه رژیم غذایی نمی توان آن را نادیده گرفت. برای رسیدن به هدف لاغری ضمن داشتن رژیم غذایی سالم بایستی همیشه آب فراوان میل کنید و بدنتون رو هیدراته نگه دارید و سعی کنید بدنتونو به فلفل عادت ندهید. درسته که مصرف فلفل کایین و چای سبز جلوی اشتها رو می گیرند و شما مدت زمان بیشتری سیر خواهید بود، اما فراموش نکنید که تو برنامه غذاییتون حتما از انواع سبزیجات نیز بهره مند شوید.